Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Tuning > Alfa Romeo GTV - co vy na to?

 o Navštíveno 16145x o
o 15.08.2008, 01:39 | M.a.R.i
Ahoj, zajímalo by mě jaký máte názor na tohle auto. Plánuju si v září kupovat nové auto. Hodně se mi zalíbila MR2,ale po Alfe šilhám už od začátku. Konkrétně po nějakém černém kousku s červenou kůží. Opravdu jsou Alfy tak poruchová auta? A co konkrétně GTV? Láká mě,že se dají sehnat za pěkné peníze. Můj rozpočet by byl 150000,-. Jaký motor byste doporučily? Zamlouval by se mi 2.0t 148kW. Jaká je reálná spotřeba tohohle motoru nebo jaký je nejúspornější? Na netu udávají 8-9l kombinovaná.


o 15.08.2008, 01:41 | M.a.R.i
Podle mě MR2 bude určitě bodovat co se týče jízdních vlastností,ale u GTVčka mě nadchnul design.
o 15.08.2008, 02:41 | JP
Zatim jsem s ní najezdil jen pár set km, mam 1.8 Twin Spark rok 2000, ale co se poruchovosti týče, podle mě to nebude taková tragédie, záleží na výběru kusu a zacházení jako u každýho Italskýho auta. Problémy mam zatim s elektrikou - začala mi svítit kontrolka airbagu (prej to budou vyklepaný kabely pod sedačkama, nevim), nesvítí jeden budík na středovym tunelu, v servisu mi něco udělali se stahovánim okýnka (ale to nejspíš neni chyba GTV) a přijde mi, že klimatizace by měla fungovat jinak, resp. zapíná se mi automaticky při každym startu (jinak OK)...

Mechanický závady - zadní náprava je u GTV poměrně složitá věc a co jsem koukal, tak jí maj v * asi tak 3 ze 4 GTV. Poznáš to především tak, že se hodně sjíždí vnitřní strana zadních pneu a kolo je celý nakloněný = odešel "vnitřní zadní" silentblok. Stačí tam hodit nový powerflex silentbloky (6-8kkč na celou nápravu + práce) a je vyřešeno. Do autorizovanýho servisu Alfy s timhle problémem vůbec nevolej, jinak tě klepne:-).

Motory - ta moje 1.8 mě fascinuje tim, že skoro nic nežere, alespoň oproti mýmu druhýmu (resp. prvnímu:)) Fiatu Coupé Turbo je to skoro přesně polovina. Jinak má najeto 115k, v motoru se podle všeho zatim nikdo nemusel hrabat a nejsou s nim žádný problémy - nekouří, nežere olej, startuje, je točivej, v oleji žádnej kov... docela věřim, že mechanicky bez problému vydrží za 200k, když ho nedostane do ruky nějaký vemeno co bude srát na olej, nebo ho točit za studena. S 2.0 TwinSparkem je to prej horší, častěji se zadírá, ale nevim co je na tom pravdy. Každopádně mezi 1.8 a 2.0 nepozoruju rozdíl v jízdě žádnej, záleží jen na vylítanosti konkrétního kusu. Na normální ježdění TwinSpark naprosto stačí, dá se s nim svézt i relativně rychle, ale musí se to hodně točit a turbo nebo 3.0 je samozřejmě přesto jiná třída.

Svíčky jsou u TS 2 různý na válec a ty menší byly ještě nedávno hodně drahý (teď 300/kus) - GTV na kterym se hodně šetřilo poznáš podle toho, že budou skoro rozpadlý.

Dej velkej pozor na omlazený kusy - koukni na rozdíly mezi 95-97 a 98+. Někdy mi přijde neuvěřitelný, kolik předfaceliftových GTV český bazarníci vydávaj za rok 99 apod. Někdy jsou ty auta dokonce napůl faceliftovaný, ale 90% hodně omlazenejch kusů prozradí stará přístrojovka. Ten novej středovej tunel se shání hodně blbě.

Jestli máš rozpočet 150k, tak bych koukal po faceliftu (98+) 3.0 V6, nebo 1.8 Twin Spark. Záleží co od toho čekáš. 2.0 V6TB je pokud vim dost nespolehlivej a možná se pletu, ale podle mě bude spotřeba 8-9l hodně mokrej sen, vzhledem k tomu, že mi (nerozbitý:) ) Coupé 16VT žere 16.5l bez vraždění okolí.

MR2 je skvělý auto, kdybych se do ní vešel, tak asi nejezdim v Coupé, ale ten design bohužel odpovídá době. Má výhodu v koncepci (všechno vzadu) a nejspíš i spolehlivosti (ale přecejen už to bude skoro 20 let starý auto), ale GTV je mnohem blbuvzdornější a nevěřim, že bude v zatáčkách výrazně pomalejší, podvozek je jeho silná stránka (když je OK).

Kdybys chtěl svézt v motorově nevylítaný GTV 1.8 nebo Fiatu Coupé Turbo (pro představu rozdílu mezi atmosférou a Turbem, Coupé 16VT a GTV 2.0 V6TB jsou si dost blízko) a byl poblíž Prahy, dej vědět...

U GTV mě překvapilo, jak podává rychlost - jedeš 120 po vlnitý okresce a cejtíš se jak v Coupé při 150 (asi v tom má prsty i motor:)). GTV mi přijde sportovnější než Coupé. Taky je v něm míň místa, hůř se do něj leze a je z něj hůř vidět - v Coupé můžu sedět vzadu i na delší cestu, ale u GTV jsou ty zadní sedačky docela nouzový (do 100km se to dá).

Každopádně jestli ti neni líto peněz za benzín a dražší údržbu, tak jdi do GTV 3.0 V6.

A žili šťastně až do smrti:-)
o 15.08.2008, 02:43 | JP
Kurva to je fakt slohová práce:-)))

Designově to prostě nemá chybu (Nismo se zdrží komentáře)

foto k příspěvku  od JP

o 15.08.2008, 05:44 | tmx.806
JP: s tou klimou - kamos ma AR156 a klima delala presne to co popisujes, ale je nejaka kombinace zapinani klicku a toceni s klimou, ze to po zapnuti motoru klimu nesepne,..

koukni na alfaromeoclub
o 15.08.2008, 07:14 | Martyn
JP - ad ten airbag - nejspis to bude cidlo v sedacce u spolujezdce, dost caste u alf..
GTV krasna kara, alfacke benziny jsou udajne dost citlive na olej, koukej po kousku kam se lil vyrobcem predepsany (ne "lepsi"..). Jinak V6 jsou dost rozezrane..
o 15.08.2008, 08:15 | Honza2.016v
V6 a rozežranej...nevim... máme jeden V6 kousek a s vadným termostatem jezdíme kolem 10...aniž by člověk byl brzda provozu....každopádně zvuk V6 za to stojí...

s klimou jsme měli ze začátku též problém,že byla stále zaplá...stačilo otočit ovladačem a je vše OK:)

jinak jízdní vlatsnosti-myslím že jsou dobrý ,pokud je zadní náprava v cajku -je tam dost hejblat jako "dědictví" po deltě integrale,která měla podobnou zadní nápravu
o 15.08.2008, 09:06 | Vencaf
No nevim,MR2 je daleko hezčí,ty alfy maj takovej lacinej vzhled,nemůžu si pomoct. A japonská kvalita je taky trochu jinde, problémy s elektrikou u japonců většinou nastávaj jen v případě že to někdo rozesere...
o 15.08.2008, 09:09 | Luke-Jeep
kamarad tohle mel... i v tom dvoulitrovym turbu... nicmene rikal ze priste uz jen 3,0 ;-)
o 15.08.2008, 09:17 | Honza2.016v
problém s elektrikou u italů stejnej jak u japonců..dokud se vtom nevrtá nějakej pat a mat tak není problém...
o 15.08.2008, 10:37 | M.a.R.i
Díky za reakce, hlavně JP za hodně vyčerpávající :o).

Nový auto vybírám už zhruba 3měsíce, nejdřív to byla E39 528, pak E36coupe 328 a nakonec mě dostala ta MR2, hlavně mě nadchla svojí koncepcí a že je to targa, vždy se mi líbily kabria a targa je dobrý kompromis. Její design se mi líbí i když ze začátku to bylo naopak.
Auto bych měl na denní ježdění +/-80km,takže spotřeba mě taky zajímá. Jelikož vím kolik žerou úsporné 2,8 od BMW,tak z 3.0 od Alfy mám velký strach, ta 2.0T bude asi taky pěkně rozežraná, podle toho co píše JP. A 1.8t mi papírově přijde slabá i když proti mému stávajícímu autu (89kW LPG) to bude určitě velký rozdíl.
Asi sháním nesehnatelné. Chtěl bych auto co dobře vypadá, nemá ho moc lídí, dobře jede, nežere a je spolehlivé :o).
o 15.08.2008, 11:09 | MaxxT
hehe :-D

foto k příspěvku  od MaxxT

o 15.08.2008, 11:17 | MaSuZaPi_Honza
To JP: máš zaplou automatickou klimu. Taky jsem to řešil na mé 156. musíš udělat poměrně složitou kombinaci tlačítek a koleček a pak automatiku vypneš, není to porucha ale nastavení Jak radí TMX.806 koukni třeba na www.cuoresportivo.net, nebo na squadramoravia.com.

Jinak za mě s Alfou žádný netradyční problém, dělal jsem jen věci co se dělají na ostatních autech (jen spotřební). Je nutné dodržovat pravidelné výměni kvalitního oleje. Taky většinu stížností jsem slyšel tak bylo na motory T.S. u V6 pokuď stím majitel zachází normálně, tak jsou to držáky.. u toho 2.0 V6 t. bych se bál toho turba, navíc předchozí majitel stím asi nejezdil klidně, takže je nutná pořádná kontrola.
Docela GTV trpí na podvozkové části, jako tlumiče a čepy a ložiska.
jinak je to krásný auto ale já bych asi šel do 3.0 V6
o 15.08.2008, 11:18 | Nismo.Power | Upraveno: 2008-08-15 11:25:56
MR2 ...... nismo se nezdrží komentáře.....
upřesni si co chceš . .. . pokud chceš auto co fest sedí v zatáčkách a se 170hp jede 270 . .. . . . podvozek lotus esprit a fakt velice spolehlivý výjma snad alternátoru tak si kup MR2 . .. .
pokud to se sportem vážně nemyslíš, stačí ti výkon gtv a líbí se ti . . .. spolehlivost je tu hodně o kusu kterej koupíš a chceš levný auto tak si kup alfu . . .
o 15.08.2008, 11:24 | MaSuZaPi_Honza
M.a.R.i. - u té MR2 je zase mnohem lákavější náhon a uložení motoru.
obě auta jsou pěkná, tak vyber až se svezeš s obojím a uděláš si na to názor sám, koždopádně Alfu bych se snažil sehnat od někoho na zmiňovaných fórech.
o 15.08.2008, 11:38 | blázen
já bych šel rozhodně do MR2 mi ti Alfáci nic moc neříkaj.. a mr2 s 2.0T bude mít krásnej potenciál..o podvozku se u ní nemusí ani debatovat
o 15.08.2008, 11:57 | M.a.R.i
To jsem chtěl slyšet... Takže MR2 je jasná volba :o). Ale za 150 pěkný turbo neseženu. Viděl bych to na revizi 2 118kW, chci se jet podívat na tu Pavlovo,tak jsem zvědavej jestli mě to auto dostane i na živo.
o 15.08.2008, 12:23 | Only_One
115kw ;)
o 15.08.2008, 13:04 | M.a.R.i
jj 115kw. Tohle by taky nemuselo bejt špatný [ Link ]
no, raději nebudu moc kombinovat a nechám si to pořádně uležet v hlavě.
o 15.08.2008, 13:08 | kamil306
Jen se připojím - když jsem se díval po GTV, tak mi každej radil ať se dívám jen po 3,0. Na svou dobu je to krásný auto, ale nevím jestli je to přímo vhodný na denní ježdění...spíš srdcovka;-)
o 15.08.2008, 13:26 | peajej
M.a.R.i:ten rover 220 je pěkná pila!znám toho borce od vidění a atyk jsem to auto viděl na vlastní oči jet...krása:-)
o 15.08.2008, 13:35 | Only_One
no tak to rovnou 200Sx S14 :) aspoň správná náprava ;o)
o 15.08.2008, 23:34 | Briann
problém s elektrikou u italů stejnej jak u japonců.. Jak todle muze rict nekdo od aut....srovnavat nejhorsi a nejlepsi elektrikare na svete..hehe mazec...
o 16.08.2008, 01:59 | JP
Jakkoliv mam Japonský auta fakt rád, tak elektrika u nich neni tak zázračná, jak se řiká. Ať se směje kdo chce jak chce, z vlastních zkušeností musím potvrdit to, co píše Honza. Za poslední rok jsme měli v rodině 2 Japonce:

Mazda 6 2004, 140tkm najeto
- odešlo čidlo airbagu v sedačce spolujezdce (dřív to šlo natvrdo spojit, u 6 už to nejde)
- problémy s pojistkovou skříní (nesvítilo levý světlo, špatnej kontakt)
- odešla pružina ve volantu ("clockspring") = do opravy byl mimo provoz airbag, klaxon, tempomat apod.
- odešel spínač brzdových světel (což je docela průser, zvlášť když o tom člověk nějakej čas ani neví)
A celoskleněný žárovky jsou fakt pecka, když nějaká praskne, tak abych objížděl všechny obchody v okolí, než se mi jí podaří sehnat (navíc stojej nesmysl).

Honda Prelude 4G - odešel rozdělovač, odešlo něco v řídící jednotce (=nefunkční ABS)

Když to srovnám, tak mam s Italama za poslední rok skoro identický zkušenosti - na GTV problémy s airbagem, na Coupé problémy s ABS (ale jen čidlo, ne jednotka) :-).

Jinak tu klimu v GTV jsem dneska konečně vypnul, povedlo se mi to intuitivně napoprvé bez rad z netu (všechno jsem dal na 0 a chvíli podržel "vločku"), díky:-)
o 16.08.2008, 02:00 | JP
BTW jestli máš Italy za nejhorší elektrikáře světa, tak trochu prozkoumej třeba Rumunsko:-)
o 16.08.2008, 07:46 | TheTimo
GTV pouze a jen s 3.0 V6 ;o)
o 16.08.2008, 10:05 | sampon
Měl jsem možnost svést se v GTV 3L V6. je to kombinace krásnýho designu a silnýho motoru kterej umí zatáhnout do sedačky jinak Italskej design je špička
o 16.08.2008, 10:25 | blázen
moje zkušenost s italama je ,že je pro ně problém se uržet pohromadě.. alefa 156 2,0TS, prasklý rozvodák,nestartovala, odešel altík i startér..vše servisováno a kupováno nové..ceny hrozné..výdrž mizerná.
Alfa 156 2,4jtd.. při 12000km vyhořela, nahrazena novým vozidlem.. dnes má najeto asi 170 a je na ní už vyměněno úplně všecko včetně motoru.. prostě pro mě to jsou hrozné vozy.. ted tu máme accorda 2,0 vtec...za poslední 4roky vyměněn jedno ramoeno podvozku..galanta 2,5V6 při 200tis vyměněny hydra a vodní pumpa. mazda 323 1,5 najeto 90tis na nic nesánuto,..chystá se na rozvody.

pak z jiného soudku seat toledo 2002 tdi 110k taky neustále něco..momentálně zas blbnou blinkry..najeto 130tis
o 18.08.2008, 01:33 | Scream
TO je asi pravda. Auta krásný, spolehlivost hrozná. Člověk je musí milovat, aby jim to odpustil.
o 18.08.2008, 02:17 | JP
Tak já mam Italy 2 + jednoho kterej je na mě už jenom napsanej a ani jeden se hroznou spolehlivostí nevyznačuje. S Alfou jsem sice zatim nenajel skoro nic, ale Coupéčka (jedno mam 3.5 roku, druhý rok a kousek) se nesypou prakticky vůbec. S 1.8 přitom brácha jeden čas jezdil každej den 140km a za ten rok má najeto něco k 20kkm. S 16VT (víkendovka) jsem zatim najezdil tušim přes 30kkm a s motorem nikdy nebyl ani nejmenší problém, jede jako novej. Jediný co začalo nedávno zlobit je to čidlo u ABS (začne blikat, když jedu jak prase), jinak naprosto bez poruch.

Podle mejch zkušeností stačí Italy nikdy netýrat za studena, pečlivě hlídat olej a nešetřit na dílech (dělá se hromada silně nekvalitních, který ale stojej půlku toho co originál, takže je hodně lidí koupí a pak si stěžujou, že se jim to sype). Nějaký drobnosti s elektronikou jim rád odpustim:-)
o 18.08.2008, 02:19 | JP
Jinak "normální" (ne pro radost) auto z Itálie, nad tim bych asi taky dost váhal a šáhnul spíš po Japonci, ideálně Subaru, Mazdě nebo Hondě.
o 18.08.2008, 12:07 | Nismo.Power
Konečně názor kterej to vystihuje tak jak to je !!
01:33 Scream
sou prostě kusy co sou opečovávaný a jsou ok a pak jsou kusy co sou nehorázný jebky ...... u těch italů to snad už je i víc než 50:50 pro ty špatný ........ elektroinstalace u IT a FR nejsou nejhorší ale jedny z nejhorších takhle bych to řek..... u japonců sem zatim ani moc neslyšel ani moc nezažil, maximálně ruplá žárovka a jediný co sem kdy zaznamenal KO byla páčka na blinkry po 220 tis , rupnul kousek plastu v přepínači na světla v tý páčce tak se nechtěly zapnout...... vtěřinový lepidlo a nazdar :)
o 18.08.2008, 12:57 | Kotass
Taky jeden z důvodů proč jsem si po Renaultovi pořídil Toyotu. :-)
o 20.08.2008, 01:09 | Scream
je fakt, že závady elektroinstalace nesnašim, ať se jedná od auto vyrobný kdekoliv. Najít to většinou neumim a tak je to pro me horsi jak mechanický věci.
o 22.08.2008, 14:56 | jazzman
Ital je prostě ital. Mám třetího. První, uno turbo. Více stálo, než jezdilo, proklínal jsem ho ale když chvilku jelo, všecko jsem mu odpustil. Sežralo 3 motory a 250000 :-(
Druhé, fiat bravo 1,6. Mega auto za směšné peníze. Naprosto bez problémů, pěkné, jakž takž svižné, pozink kastle oproti rejžím ve stejné ceně a němcům nemluvě.
Teď 156 jtd, podle lidí, co tomu rozumí, nezničitelný motor, pokud se o něj staráš, slušný zátah.

Obecně italové a alfy zvlášť: Nekupovat tady a když tak od nějakého "klubisty", jet pro to radši ven, němci švícaři ideál. Vyhnout se při tom hnědým kůžím a vyžadovat servisku.

GTV je malé vevnitř oproti jiným coupečkům, ale pokud si mu ochoten odpustit pár much, jako je elektrika a dražší díly, tak budeš mít brko, za kterým se nejde neotočit. Alfy a interiér to je kapitola sama pro sebe. Nesrovnatelné s ničím jiným, prostě přesně můj vkus. Tohle žádný němec nikdy nedokáže. Třeba R8 mě vyloženě zklamala.

Samo nemůžeš od toho očekávat spolehlivost třeba cariny. Pokud totiž kupuješ ojeté auto, tak ten, co měl GTV před tebou si ho určitě nekupoval proto, aby jezdil dvacítkou a čuměl, kde maj jabka ve slevě ;-)

U motoru bych se asi vyhnul ts a turbu. 3,0 by měl být držák, tak jako 2,5.
o 07.12.2008, 00:05 | vyrec
Dobrý večer, uvažuji o koupi Alfy Romeo GTV 1.8 TS. Je to překrásné auto , mít Alfu je pro mě velký sen.. Jelikož je to první auto, které si budu kupovat, a protože ještě studuji, tak mě v první řadě zajímá, jaká je spotřeba? A jak je to tedy s těmi díly? Jsou opravdu tak drahé? Z každé strany totiž slyším něco jiného. Také mě polovina lidí od Alfy Romeo odrazuje, že jsou to poruchová auta a druhá polovina tvrdí, že jsou na tom stejně jako ostatní auta. Ale jak čtu příspěvky, tak tady je to taky zhruba 50:50.. Nechci si koupit auto, které by mě za chvíli zruinovalo. A ještě dodám, že mám cca 65000Kč, pokud jsem naivní, tak mě prosím vyveďte z omylu a doporučte mi prosím jiné nějaké auto (i jiné značky) do této ceny. Ale viděl jsem, že se cenově takto pohybují a daly by se za takovou cenu pořídit. Moc děkuji za radu!
o 07.12.2008, 00:24 | Luigi
Nedávno k nám do servisu přijel chlapík s GTV 2.0 6V turbo r.97 a nutno říct, že od té doby co objevil náš servis je u nás velmi často,naposledy se vrátil po 15minutách s novou závadou :-). Údajné km 165000 a motor je hotovej,samý problémy,vačka vyjetá atd...Bude záležet na kuse,ale spíš bych mu nevěřil...
o 07.12.2008, 00:28 | Luigi
A vačky hořej i v třílitru,taky jsme párkrát dělaly...
o 07.12.2008, 13:53 | jazzman | Upraveno: 2008-12-07 13:55:41
vyrec za 65000 neseženeš gtv v supr stavu celkem určitě. Nehkledě na to, že pokud to bude tvoje první auto, tak je to auto naprosto nevhodné. Viz příspěvky nahoře, má to pár much a jako nováčkovi za volantem se můžou dost prodražit. Za 65000 seženeš bravo 1,6 16v ve slušném stavu. Má to 100 koní, pozink kastli z 50% klimu a alespoň jeden bag. Ta ty prachy asi neśeženeš nic lepšího. Pokud by si přitlačil takových 15000 navíc, tak jde pořídit bravo HGT. Je to dvoulitr pětiválec, a podle roku výroby +/- 150koní. To už je brko. GTV v dobrém stavu bude podle mě začínat na 110000 u nás, venku tak o 20% míň s tím, že základní nezbytná údržba (olej filtry a rozvody) tě budou stát shruba stejně, jako u HGT. Jen u 1,8 TS se může odporoučet variátor (cca 3500) a nápravy taky nejsou z nejlevnějších. U brava je to daleko jednodušší. Jsou vzadu vlečená ramena a vepředu to taky oproti alfě je za směšné peníze.

Co se týče motorů TS je důležité si o tonm zjistit co se tomu může stát. Je několik teorií přičemž já se přikláním k jedné z nich. Údajně čidlo tlaku oleje (mimochodem bosch ;-) ) nezaznamenává s dostatečnou citlivostí, pokles tlaku, nebo průtoku v olejové soustavě, do toho jsou motory trošku žravější na olej z důvodu větších vůli, k vůli lepší vytáčitelnosti. Pak se stane, že to nemaže jak by mělo a ty to podle kontrolky poznáš, až už je pozdě. Nepomůže tomu ani okamžitá výměna, nebo doletí oleje. Motor už je chycený a po nějakých 30000km půjde do věčných lovišť. Proto je důležité, kdo to měl před tebou a kam s tím jezdil.

Moje rada; Jestli se chceš vyřádit, tak HGT je supr svezení. GTV v 1,8 je taková spíš z nouze ctnost. Je to jako Hyundai coupe 1.gen. Auto vypadá, že sežere co mu stojí v cestě, ale pojede tě kdejaký diesel. Když GTV tak 6V.

A spotřeby, záleží na noze. Se vším, co jsem zmiňoval se dá jezdit 10l kombinovaná, se třílitrem jsi o čtvrtinu, třetinu výše.
o 08.12.2008, 10:07 | kamil306
no jako první auto bych se držel víc při zemi a raději koupil slabší motor...vím o čem mluvím:-)
o 09.12.2008, 01:01 | JP
GTV pro studenta, to fakt neni dobrej nápad. A 1.8 se dělala až od faceliftu r.98 (novej interiér, maska, lakovaný spodky), tu jestli seženeš za 65tkč nenabouranou a bez přebroušenýho VINu, tak máš můj obdiv. Asi by se za to dala sehnat starší 2.0TS, ale tam bude tolik věcí po/před smrtí, že do toho nasypeš bez nadsázky jednou tolik, aby to nějak fungovalo. Už když vůbec nepočítáš s žádnou závadou (cha cha), tak tě to po koupi vyjde minimálně na 12tkč (rozvody, oleje, filtry). Svíčky to maj většinou taky za sebou, zvlášť ty malý, který jsou drahý, tak je málokdo mění. To jsou další 3tkč. Na nápravu bych si u kusu pod 100tkč taky vsadil, takže dalších 10tkč. To už máme 25k navíc a to se ještě vůbec nevyskytla žádná závada, jen spotřební věci. Samo, prodávaj se i levný díly (Starline apod.) takže se to dá trochu stlačit, ale když je použiješ, pak počítej s tim, že je hodně brzo budeš měnit znova a budeš rád, když nestihnou dokurvit nic jinýho.

Spotřeba záleží na noze, ale mojí 1.8TS se nijak moc pod 10 nechce.

Suma sumárum, GTV bych nedoporučoval kupovat, dokud nebudeš mít alespoň 2x takovej rozpočet (pak už se něco slušnýho koupit dá) a k tomu pravidelnej příjem alespoň 5k měsíčně jen na auto, jestli si chceš trochu zajezdit. A jak už někdo psal - když už, tak jdi rovnou do 3.0 V6. Já asi v nejbližších měsících udělám to samý:-). Silnýho motoru na začátek bych se nebál, je to o mozku, ne o motoru.

Design je pecka, ale fakt to neni auto pro každýho... zvlášť ne pro někoho, kdo s tim chce především jezdit:-))

foto k příspěvku  od JP

o 09.12.2008, 15:44 | vyrec
Super, díky moc za rady a za názory.. Jen jsem se chtěl zeptat. Rozpočet mám sice větší, ale nechci všechny peníze strkat do prvního auta. Takže se budu držet při zemi.. Ještě jednou děkuji! A co říkáte na
Alfa Romeo 145 1.4 nebo 1.6 16V TS do 60000Kč? Jak je to u tohoto modelu se spolehlivostí? Děkuji
o 09.12.2008, 21:17 | jazzman
145/146 na tom bude se spolehlivostí možná fous níže, než bravo. Viděl jsem nějaké srovnávací testy TUV a tam byla poměrně nízko. Osobní zkušenost s tím nemám, ale platí pro to obecně to, co u každého itala. Záleží na předchozím majiteli. Kupodivu u všech mých známých, kteří tuhle káru mají jsem neslyšel, že by se to nějak zvlášť sypalo. Osobně bych ale do toho nešel. Je to ten typ auta, u kterého si majitel říká "Fajn, dobře sloužilo, ale už je čas koupit něco novějšího" A hledá někoho, jako jsi ty.
16 ts jsou myslím stejné motory jako u alfy 156. Tzn 88kw. Jede dost pěkně, dokonce hodně pěkně hlavně vinou slušně poskládané převodovky.
Existuje dost webů zaměřených na alfy, kde ti daj vyčerpávající informace.
o 11.12.2008, 21:25 | Reprák
gtv ma jeden z nejlepsich podvozku u fwd..

1,8TS jede stejne jako 2,0TS s tim ze se nezadira na klice a 1,8TS uz maji jen faceliftovany modely, ktery jsou o dost lepsi.

Z motoru byhc taky volil trilitr, je to na trilitra relativne malo zravy, je to sestikvalt, pri 160 to toci 4000, max 7000, motor je to proverenej a spolehlivej a ma to i dobry brzdy. Urcite ale jedine model po faceliftu. Spotreba pri 150 bude stejna jak u 1,8TS tak u 3,0V6. Po meste taky stejny, trilitr se nemusi tocit a staci malo plynu, 1,8TS se musi opravdu tocit az do 7200ot, sice je to dobrej motor, ale gtv je na nej moc tezky. 2,0TBV6 je dobrej motor, ale to chce pro nekoho, kdo se v tom vyzna. S vetsim turbem ma relativne velkej potencial, ael to neni pak auto na denni jezdeni.
o 11.12.2008, 21:28 | Reprák
jinac pokud 145/6 a twinspark, tak jedine 1,8TS a po faceliftu. jede to hodne slusne, zere to stejne jako 1,4 nebo 1,6 a spolehlivy to je taky. Mam sluzebaka, tak svoji prodavam. Jede to o hodne lip jak 1,8TS v GTV.

[ Link ]
o 11.12.2008, 21:39 | Ondry 2.0 20v
měli jsme na praxi GTVčko 1.8 TS a pán když si to vezl tak mu to prej začlo hořet :-) a měl tam klimu a mistr co je ve vedlejší dílně tak řikal že se musí dělat něco s klimou když se chce něco měnit ale já nevim co :-) to jsem jenom tak zaslechnul.ale sedí se v tom pěkně.a měl právě černou s červenou kůží :-)
o 12.12.2008, 11:34 | JP
Ondry: Tomu bych i věřil, ale nevěřim tomu, že to způsobilo auto a ne servis. Ta moje zelená na fotce asi měla k totálnímu požáru taky hodně blízko. Škoda, že to nemam vyfocený, ale GTV má baterku v kufru a přes ní kovovou přezku s dlouhym šroubem (ten jsem teda neviděl, možná to neni přímo šroub), kterym je upevněná. Jeden z předchozích majitelů patrně šroub ztratil a ničim ho nenahradil, takže baterku držely jenom kabely a volně ležící (šroubem neupnutej) kovovej držák. Zároveň byla baterka menší, než plocha na ní, takže jí nic nebránilo v tom, aby si v zatáčce popojela ze strany na stranu a narazila + kontaktem na ten ukostřenej držák. Výsledek je lehce natavenej držák a ohořelej kus plastu. To ani nemluvim o tom, že nad baterkou je molitanová výplň a plastový plato... Majitel byl asi pohotovej...
o 12.12.2008, 11:45 | JP
Reprák: V čem konkrétně je GTV po faceliftu lepší? Já teď koukám po 3.0V6 a 98+ jich moc neni, tak jsem koukal i po první verzi... Když jsem před rokem vybíral, tak jsem se svezl i v několika "předfaceliftech" a při jízdě mi to nepřišlo jiný. Je tam nějakej zásadní rozdíl ve spolehlivosti?
o 12.12.2008, 12:13 | Pavel 528
a proto do toho rejpnu a kup si coupe BMW 328 e36 a nebo si priplat na E46 coupe...
o 12.12.2008, 12:20 | crazyape
Kup si Forda, ty se neserou :D
o 12.12.2008, 12:59 | JP | Upraveno: 2008-12-12 13:05:33
Jestli to bylo na mě... Starší BMW maj hroznou image, nemůžu vystát ten typ lidí, co s tim většinou jezdí, typicky s E36 a poslední dobou už i E46. BMW je pro mě stylově impotentní auto, až na pár vyjímek jako třeba Z3 (hlavně Coupé), Z4, nebo 7 E38. Mam pocit, že platí "když nemam fantazii, tak koupim BMW, protože BMW". Nehledě na to, že E36/E46 jezdí všude 3 pr...

Takže BMW si fakt nekoupim, ani kdyby bylo za polovinu GTV...možná na zimu:-)
o 12.12.2008, 13:25 | Pavel 528
hehe,to je dobra blbost co jsi napsal...
ono zrovna e46coupe jezdi uplne vsude 3prdele..o)))
podvozkove a jizdnima vlastnostma alfa nesaha ani po kotniky a o ty spolehlivosti to tu jiz napsali jini...
naopak krasnej cistej a jednoduchej design je u techto bmw nadhernej..

nicmene i ty sam jsi to napsal hezky o ty alfe
cituji:

zvlášť ne pro někoho, kdo s tim chce především jezdit:-))

ono se auto kupuje proto aby si s nim prave jezdil a ne ho stale opravoval jako itala...o)))))
o 12.12.2008, 16:49 | Reprák
Pavel nikdy v nicem jinym nejel, proto je bmw nejlepší.

GTV je o citu, zábavě a originalitě a chtít lišit se. Průměrné gtv se nesere víc, než nějaké bmw. Nápravy jsou spolehlivé, motory až na 2,0TS taky. GTV je takovy hybrid co se tyce auta.

Pofacelift ma hlavne lepší elektroniku, novější ECU a lépe resenou klimatizaci. U modelu 3,0 se vlastne moc nelisi, ale u twinsparku se to liší opravdu hodně.

Alfu mam ctvrtou, nikdy mě nikde nenechala, najezdím 50000 ročně a servis není drahý. Všechno se ale musí chytit od začátku.

Škoda, že gtv neni RWD.... pak by to bylo geniální auto.

nicmene GTV 1,8TS není sporťák, protože kdejaké vočypované TDi jede líp....
o 12.12.2008, 17:35 | JP
Ty seš asi Tatar, nebo nevim. Nechápu už to, že přijdeš cpát BMW do topicu o Alfě Romeo (z čehož je jasný, že bude flame a nic jinýho, protože majitel Alfy má úplně jiný preference, než majitel BMW). Já napíšu, že E46 nemá styl a ty mi odvětíš, že je to blbost, že jízdníma vlastnostma a spolehlivostí jí nesahá GTV po kotníky. Nepřijde ti na tom něco divnýho? Napsal jsem ve svym příspěvku jediný slovo o jízdních vlastnostech, nebo spolehlivosti? Že je někomu spolehlivost u 3. auta pro radost úplně ukradená zjevně taky pochopit nedokážeš, ale to je tvůj problém.

Je vidět, že jsi měl fakt hodně GTVček, když můžeš napsat takovej donebevolající blábol, že má špatnej podvozek, nebo jízdní vlastnosti. Jel jsem s E46 několikrát, s 320d, 320i a 330xd a jsem si skálopevně jistej, že 320 150k by mi neujela (ani já jí), jakkoliv má výhodu v poháněný nápravě. IMHO ani ve zrychlení se při stejnym výkonu E46 podle mě nebude chytat.

E46 jsou všude 3 prdele, to je fakt a je úplně jedno, jestli je to kupé, sedan nebo kombík. Když si koupim Fabii sedan, tak se taky nebudu tvářit, že mam něco hrozně exkluzivního, protože sedanů jezdí málo. E46 je ničim nevyčnívající tuctovka, který si v řadě aut nikdo nevšimne. IMHO i těch kupéček jezdí řádově(!) víc, než GTV.

Ještě jednou - vůbec neřikám, že je E46 špatný auto, ale řikám, že nemůžu vystát typ lidí, kterej s tim často jezdí a hlavně mi přijde zoufale obyčejný. Vůbec mě nezajímá, co si o tom myslíš ty. BTW krásnej čistej jednoduchej design má i žehlící prkno.

S tím "kdo chce především jezdit" je to myšleno tak, že to neni auto pro lidi, který lejou benzín, občas olej a víc se nestaraj. A co do spolehlivosti Italskejch aut - já mam Coupé turbo skoro 4 roky a nevysralo se na něm nic, kromě pár kravin v elektrice. Coupé 1.8 jezdí brácha přes rok a taky se nesype. Alfou jsem skoro nic nenajel, takže je to nevypovídající, ale za mýho působení se na ní taky nic novýho nevysypalo. Zato u kamarádova E36 Compactu by se už dal přepsat rok výroby, protože na tom povyměňoval snad úplně všechno. Přesto z toho nevyvozuju, že je BMW nespolehlivý. U auta staršího 5 let záleží mnohonásobně víc na předchozím zacházení, než na značce.
o 12.12.2008, 17:39 | Reprák
btw muj sluzebak je bmw 320D combi r.07 a je to skvely auto, jako rodinny bych si ho urcite koupil, ale gtv je proste "jine" auto. Nemuzes to srovnavat.
o 12.12.2008, 18:47 | JP
Mě by to srovnávat ani nenapadlo, proto nechodim do threadů, kde se lidi ptaj na E46 a necpu jim, ať si koupěj GTV...
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3165 sekund.